miodzik, Witaj ) Też mam 1.9TDI i cieszę się jak dziecko
KOMPUTER KŁAMIE JAK GO WYREGULOWAĆ
Zwiń
X
-
KOMPUTER KŁAMIE JAK GO WYREGULOWAĆ
Witam serdecznie Mam dwie sprawy A więc :
1) Komputer przy średnim spalaniu przekłamuje mnie o 2l. Uważam to za wynik za wysoki Okłamuję mnie na moją korzyść ale jest to wkurzające
2 )Spalanie chwilowe po rozgrzanym silniku bez klimatyzacji wskazuje mi wynik 0,9l/h a po włączeniu klimy 1l/h Również uważam to za wynik za wysoki
I moje pytanko brzmi. Czy jest możliwe wyregulowanie tych dwóch pomiarów za pomocą vag-a PZDR
-
-
Mam równiez silnik ASV, u mnie na rozgrzanym silniku spalanie pokazuje 0,5-0,6l/h a po wlaczeniu praktycznie wszystkiego pokazuje 0,7l/h. Po wlaczeniu klimy (jak na zewnatrz jest ponad 5st) na poczatku pokazuje 1-1.1 a po jakims czasie spada do 0,7-08 l/h. Z tego co mierzylem na trasach to komputer pokazuje spalanie calkiem dobrze, roznica jest w granicach 0,2l na moja korzysc. Dzisiaj wracam do Polski na swieta (1400km)tak wiec znowu sobie pomierze
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fabiaclub - arielcpu
Producent jak wiadomo stosuje różne triki aby samochód był oszczędny (jego zdaniem) i bardziej się nam podobał. Jednym z takich trików jest zaniżone wskazanie komputera pokładowego dotyczącego spalania paliwa. jest sposób aby to poprawić i wskazanie jest bardziej dokładne. W tym celu należy po podpięciu Vag'a wybrać:
[17] - instruments
[10] - adaptacja
kanał [03]
zobaczysz w okienku wskazanie - prawdopodobnie 100 - fabryczne
zmian dokonuje się w górę i w dół co 5, czyli 105, 110 itd
propozycja dla benzyniaków to wartość 105
po wprowadzeniu nowej wartości przetestuj ją i zapisz, ukończ kodowanie funkcją [06]. :mrgreen:
Komentarz
-
-
Ten trik niestety nie dziala - nie jest dostepny ten kanal - przynajmniej w wiekszosci samochodow VP - ja temat przerabialem bo mnie wkurzaly przeklamania i mam idealnie wykalibrowane - robi sie to metoda prob i bledow zmianiajac w malym zakresie dawke paliwa - nie ma to istotnego wplywu na prace silnika czy spalanie a "reguluje " wskazania komp. pokladowego ... poszukaj na forum haslami oszukiwanie komputer pokladowy na pewno znajdziesz ...Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
no udalo - znalazlem dla Ciebie ten opis:
Witam,
znalazlem prosty sposob na poprawienie wskazan kompa pokladowego w kwesti spalania sredniego - jezeli chodzi o spalanie chwilowe na postoju wartosc ktora jest wyswietlana nie jest faktyczna jest jedynie taka jaka ustawia sie na VAGu w dawce paliwa- tj. silnik zuzywa jakas faktyczna ilosc paliwa zeby pracowac na biegu jalowym - my ustawiamy jaka to bedzie dawka dla komputera silnika . Bawilem sie tym troche i mozna miec spalanie na postoju w podobnych warunkach w ALH od ok. 0,2 do 0,9. Jak ta wartosc odbiega od rzeczywistego to komp przeklamuje na postoju jak i na spalaniu srednim - obecnie ustawiam u siebie zeby spalanie liczone z kompa zgadzalo sie jak najbardziej z tym realnym. Oczywiscie te zmiany maja powazniejsze implikacje - jest tak ze jak ustawisz ta wartosc jak najmniejsza to auto lepiej idzie niz jak bedzie srednia lub najwieksza - wiaze sie to z tabela w kompie ograniczania momentu obrotowego ale jak u mnie zauwazylem roznica jest minimalna - zreszta zeby komp wskazywal poprawnie to operuje sie wartosciami raczej srodkowymi.
Wiec ludzie ktorym nie pasuje ze komp zaniza/zawyza - do dziela
Uprzedzam ze nie jest latwo/jednorazowo bo trzeba po zmianie spalic najlepiej caly bak i porownac wskazania .... i jak jest zle dalej ustawiac
W koncu udalo mi sie uzyskac sytuacje ze komp pokzuje idealnie czasem wahnie sie +- 0,1 l/100km. Musze Cie jednak zmartwic - to jest metoda dla silnikow starszych VP 90 i 110 KM - w PD tez sie pewnie da ale nie wiem w ktorym kanale sie przestawia - zreszta moze byc inny efekt - nie mam takiego silnika i nie eksperymentowalem ....
Trzymajcie sieCzader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtassCzader
Mam pytanko Może głupie ale...
Te silniki PD czy VP czym się różnią? Ja mam z 2003 r ASV czyli mam...?
A te flashowanie gdzie można zrobić? Czy samemu mozna?
WESOŁYCH ŚWIĄT
Pozdro252/555
Komentarz
-
-
Czesc,
robi sie to na kanale pierwszym w adaptacji - trzeba sie zalogowac wczesniej - ponizej masz opis do tego i jeszcze paru innych rzeczy ...
Special adaptations: Login code 12233:
To perform the following adaptations (except idle) you need to use the Login function.
Enter 12233 as a Login code.
Misuse of some of the adaptations can lead to engine failure.
This is done at your own risk!
Note that the EGR setting is for off-road use only...
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 12233 to activate special adaptations,
[Do It!]
[Adaptation - 10]
Enter the "channel number" below to select each channel.
Put in the suggested value(s) in "new value".
[Test]
Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
[Save]
Channel 1: injected quantity
Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
Specification is 2.5 to 9 mg/h.
To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.
Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
Channel 3: EGR
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road Smile
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
CZADER mozesz mi powiedziec jaka wartosc ustawiles w kanale 1 i tak wogole wytlumaczyc po Polskiemu jak to ma byc Cos tam robilem pozmienialem wartosci ale komputer spalanie postojowe nic nie zmienil Dziekowka
[ Dodano: Czw 10 Sty, 08 16:33 ]
ok tak więc sprawdziłem na vagu te postojowe spalanie
Pokazuję mi że na postoju spala mi 6-6.6 L/h a komputer pokazuję 8-9 L/h Czy tak ma być?
Komentarz
-
Komentarz