KOMPUTER KŁAMIE JAK GO WYREGULOWAĆ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzela22
    Drive
    • 2009
    • 40

    KOMPUTER KŁAMIE JAK GO WYREGULOWAĆ

    miodzik, Witaj ) Też mam 1.9TDI i cieszę się jak dziecko
  • wojtass
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    KOMPUTER KŁAMIE JAK GO WYREGULOWAĆ

    Witam serdecznie Mam dwie sprawy A więc :
    1) Komputer przy średnim spalaniu przekłamuje mnie o 2l. Uważam to za wynik za wysoki Okłamuję mnie na moją korzyść ale jest to wkurzające
    2 )Spalanie chwilowe po rozgrzanym silniku bez klimatyzacji wskazuje mi wynik 0,9l/h a po włączeniu klimy 1l/h Również uważam to za wynik za wysoki
    I moje pytanko brzmi. Czy jest możliwe wyregulowanie tych dwóch pomiarów za pomocą vag-a PZDR

    Komentarz

    • mdo1
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 441

      #3
      Zamieszczone przez wojtass
      2 )Spalanie chwilowe po rozgrzanym silniku bez klimatyzacji wskazuje mi wynik 0,9l/h a po włączeniu klimy 1l/h Również uważam to za wynik za wysoki
      a czemu za wysoki?
      wg mnie jest rozsadny i mam dokladnie taki sam

      Komentarz

      • pwgajda
        Drive
        • 2005
        • 90

        #4
        Mam równiez silnik ASV, u mnie na rozgrzanym silniku spalanie pokazuje 0,5-0,6l/h a po wlaczeniu praktycznie wszystkiego pokazuje 0,7l/h. Po wlaczeniu klimy (jak na zewnatrz jest ponad 5st) na poczatku pokazuje 1-1.1 a po jakims czasie spada do 0,7-08 l/h. Z tego co mierzylem na trasach to komputer pokazuje spalanie calkiem dobrze, roznica jest w granicach 0,2l na moja korzysc. Dzisiaj wracam do Polski na swieta (1400km)tak wiec znowu sobie pomierze
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • wojtass
          Rider
          • 2007
          • 473

          #5
          no za wysoki Bo uważam że róznica 2l skłamania to dużo a wynik 0,9 l/h bez klimy tez za wysoki Tak uwazam

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez fabiaclub - arielcpu

            Producent jak wiadomo stosuje różne triki aby samochód był oszczędny (jego zdaniem) i bardziej się nam podobał. Jednym z takich trików jest zaniżone wskazanie komputera pokładowego dotyczącego spalania paliwa. jest sposób aby to poprawić i wskazanie jest bardziej dokładne. W tym celu należy po podpięciu Vag'a wybrać:

            [17] - instruments
            [10] - adaptacja
            kanał [03]

            zobaczysz w okienku wskazanie - prawdopodobnie 100 - fabryczne

            zmian dokonuje się w górę i w dół co 5, czyli 105, 110 itd

            propozycja dla benzyniaków to wartość 105

            po wprowadzeniu nowej wartości przetestuj ją i zapisz, ukończ kodowanie funkcją [06]. :mrgreen:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Czader
              Ambiente
              • 2005
              • 145

              #7
              Ten trik niestety nie dziala - nie jest dostepny ten kanal - przynajmniej w wiekszosci samochodow VP - ja temat przerabialem bo mnie wkurzaly przeklamania i mam idealnie wykalibrowane - robi sie to metoda prob i bledow zmianiajac w malym zakresie dawke paliwa - nie ma to istotnego wplywu na prace silnika czy spalanie a "reguluje " wskazania komp. pokladowego ... poszukaj na forum haslami oszukiwanie komputer pokladowy na pewno znajdziesz ...
              Czader

              OCTA COMBI 2003 ALH

              Komentarz

              • wojtass
                Rider
                • 2007
                • 473

                #8
                CZADER A Tobie się udało?

                Komentarz

                • Czader
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 145

                  #9
                  no udalo - znalazlem dla Ciebie ten opis:


                  Witam,

                  znalazlem prosty sposob na poprawienie wskazan kompa pokladowego w kwesti spalania sredniego - jezeli chodzi o spalanie chwilowe na postoju wartosc ktora jest wyswietlana nie jest faktyczna jest jedynie taka jaka ustawia sie na VAGu w dawce paliwa- tj. silnik zuzywa jakas faktyczna ilosc paliwa zeby pracowac na biegu jalowym - my ustawiamy jaka to bedzie dawka dla komputera silnika . Bawilem sie tym troche i mozna miec spalanie na postoju w podobnych warunkach w ALH od ok. 0,2 do 0,9. Jak ta wartosc odbiega od rzeczywistego to komp przeklamuje na postoju jak i na spalaniu srednim - obecnie ustawiam u siebie zeby spalanie liczone z kompa zgadzalo sie jak najbardziej z tym realnym. Oczywiscie te zmiany maja powazniejsze implikacje - jest tak ze jak ustawisz ta wartosc jak najmniejsza to auto lepiej idzie niz jak bedzie srednia lub najwieksza - wiaze sie to z tabela w kompie ograniczania momentu obrotowego ale jak u mnie zauwazylem roznica jest minimalna - zreszta zeby komp wskazywal poprawnie to operuje sie wartosciami raczej srodkowymi.

                  Wiec ludzie ktorym nie pasuje ze komp zaniza/zawyza - do dziela

                  Uprzedzam ze nie jest latwo/jednorazowo bo trzeba po zmianie spalic najlepiej caly bak i porownac wskazania .... i jak jest zle dalej ustawiac


                  W koncu udalo mi sie uzyskac sytuacje ze komp pokzuje idealnie czasem wahnie sie +- 0,1 l/100km. Musze Cie jednak zmartwic - to jest metoda dla silnikow starszych VP 90 i 110 KM - w PD tez sie pewnie da ale nie wiem w ktorym kanale sie przestawia - zreszta moze byc inny efekt - nie mam takiego silnika i nie eksperymentowalem ....

                  Trzymajcie sie
                  Czader

                  OCTA COMBI 2003 ALH

                  Komentarz

                  • cartel1
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 249

                    #10
                    podjechac na flashowanie komputera :P
                    [center:a5df0a9dad]

                    [/center:a5df0a9dad]

                    Komentarz

                    • wojtass
                      Rider
                      • 2007
                      • 473

                      #11
                      Czader
                      Mam pytanko Może głupie ale...
                      Te silniki PD czy VP czym się różnią? Ja mam z 2003 r ASV czyli mam...?
                      A te flashowanie gdzie można zrobić? Czy samemu mozna?
                      WESOŁYCH ŚWIĄT

                      Komentarz

                      • Superbman
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 208

                        #12
                        Zamieszczone przez wojtass
                        Czader
                        Mam pytanko Może głupie ale...
                        Te silniki PD czy VP czym się różnią? Ja mam z 2003 r ASV czyli mam...?
                        A te flashowanie gdzie można zrobić? Czy samemu mozna?
                        WESOŁYCH ŚWIĄT
                        PD-to silniki na pompowtryskiwaczach, VP-to silniki na pompie wtryskwej, Ty masz VP.

                        Pozdro
                        252/555

                        Komentarz

                        • wojtass
                          Rider
                          • 2007
                          • 473

                          #13
                          Dziękuję Ci bardzo SUPERBMAN Czyli VP PZDR

                          Komentarz

                          • Tomex
                            Classic
                            • 2007
                            • 37

                            #14
                            Moja ASV 2003 pokazuje 0,5-0,6 l/h na postoju, więc 0,9 rzeczywiście jest zawyżone i coś nie jest tak.
                            Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              CZADER
                              Na którym kanale to ustawiłeś?
                              Ja mam silnik VP tak jak Ty.

                              Komentarz

                              • Czader
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 145

                                #16
                                Czesc,

                                robi sie to na kanale pierwszym w adaptacji - trzeba sie zalogowac wczesniej - ponizej masz opis do tego i jeszcze paru innych rzeczy ...

                                Special adaptations: Login code 12233:

                                To perform the following adaptations (except idle) you need to use the Login function.
                                Enter 12233 as a Login code.
                                Misuse of some of the adaptations can lead to engine failure.
                                This is done at your own risk!
                                Note that the EGR setting is for off-road use only...
                                [Select]
                                [01 - Engine]
                                [Login - 11]
                                Enter 12233 to activate special adaptations,
                                [Do It!]

                                [Adaptation - 10]
                                Enter the "channel number" below to select each channel.
                                Put in the suggested value(s) in "new value".
                                [Test]
                                Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
                                [Save]

                                Channel 1: injected quantity

                                Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
                                Specification is 2.5 to 9 mg/h.
                                To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
                                If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
                                For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.
                                Channel 2: idle speed

                                No login required
                                The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
                                Increase or decrease this to change idle speed.
                                Channel 3: EGR

                                To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).

                                This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
                                Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road Smile

                                Again, this EGR setting is for off-road use only !!!
                                Czader

                                OCTA COMBI 2003 ALH

                                Komentarz

                                • wojtass
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 473

                                  #17
                                  CZADER mozesz mi powiedziec jaka wartosc ustawiles w kanale 1 i tak wogole wytlumaczyc po Polskiemu jak to ma byc Cos tam robilem pozmienialem wartosci ale komputer spalanie postojowe nic nie zmienil Dziekowka

                                  [ Dodano: Czw 10 Sty, 08 16:33 ]
                                  ok tak więc sprawdziłem na vagu te postojowe spalanie
                                  Pokazuję mi że na postoju spala mi 6-6.6 L/h a komputer pokazuję 8-9 L/h Czy tak ma być?

                                  Komentarz

                                  Pracuję...